Bètaraad akkoord met overgang groepen

De faculteitsraad van Bètawetenschappen heeft afgelopen vrijdag zijn goedkeuring uitgesproken over de overgang van drie groepen naar de faculteit Geowetenschappen. Eerder deed de faculteitsraad van Geowetenschappen dat al.

“Jammer dat we de groepen kwijtraken, maar gezien de situatie is dit de beste optie.” Zo vatte de voorzitter van de faculteitsraad van Bètawetenschappen Johan van de Leur de beraadslagingen samen aan het einde van de ingelaste faculteitsraadsvergadering.

De Bètaraad gaf een positief oordeel over de overgang naar Geowetenschappen van de wegbezuinigde groepen Natuurwetenschap & Samenleving, Biomariene Wetenschappen en Palaeo-ecologie. Hoewel er sprake is van een integrale overname, geldt dit officieel als een reorganisatie.

De wetenschap dat de betrokken groepen zelf zich zeer tevreden tonen over de uitkomst van de onderhandelingen en dat de raad van Geowetenschappen eerder al groen licht had gegeven, sterkte de raad van Bètawetenschappen in zijn uitspraak, zo stelde Van de Leur.

De vragen tijdens de vergadering beperkten zich vooral tot informatieve vragen over de toekomstige taken van ondersteunend personeel en de afhandeling van lopende bevorderingen. De aanwezige Geo-directeur Chris Marcelis kon daarop een tevredenstellend antwoord geven.

Ook decaan Van Meer sprak van een optimale oplossing gezien de moeilijke situatie waarin zijn faculteit verkeerd. “Ik zie alleen maar opgeluchte gezichten.”