Caroline Princen is nieuw lid Raad van Toezicht

Alumna Caroline Princen is door het ministerie van Onderwijs benoemd tot nieuw lid van de Raad van Toezicht van de Universiteit Utrecht. Princen is lid van de Raad van Bestuur van ABN AMRO.

De Raad van Toezicht bestaat uit vijf leden die onder meer als taak hebben om het strategisch plan en de jaarrekening van het college van bestuur van de Universiteit Utrecht goed te keuren. In september overleed RvT-lid Caren van Egten. Bij het aantreden van het nieuwe kabinet Rutte moest Ivo Opstelten zijn RvT-zetel opgeven.

Caroline Princen (1966) studeerde in Utrecht organisatiepsychologie. Ze werkte eerst als organisatieadviseur. In april 2005 werd ze algemeen directeur van Nedstaal BV uit Alblasserdam. In 2008 werd ze uitgeroepen tot vrouwelijke manager van het jaar. In 2009 werd zij lid van het transitieteam van ABN AMRO en Fortis Bank Nederland, dat tot 1 april 2010 verantwoordelijk was voor de integratie van ABN AMRO en Fortis Bank Nederland. Ze had als aandachtsgebied Integratie, Compliance en Communicatie & Branding. Nu is ze lid van de Raad van Bestuur van ABN AMRO.

Momenteel heeft de Raad van Toezicht nog één vacature.

GK