De ultieme student

Beauty én Brains moet de student van het jaar hebben. De jaarlijkse verkiezing van de website studenten.net is weer van start gegaan. Er kan gestemd worden op vijftig knappe smoeltjes. Eén daarvan studeert aan de Universiteit Utrecht, de negentienjarige Mirjam de Rover, student Communicatie- en informatiewetenschappen.

Mirjam denkt dat ze aan alle kwaliteiten voldoet die een ‘student of the year’ zou moeten hebben.  “Ik doe af en toe modellenwerk, sta wekelijks voor de camera voor een lokale omroep, studeer aan de UU en ik wil later Wendy van Dijk gaan vervangen op de televisie.” Mirjam hoopt dat een overwinning haar carrière een flinke boost gaat geven. “Tijdens de wedstrijd kan ik mijzelf presenteren op de televisie en radio, dat past perfect bij mijn ambities. ik hoop dat ik zo meer kansen krijg om mijn droom na te jagen.”

Hiermee voldoet ze zeker aan de eisen, mediageniek, brains, ambitie en een mooi uiterlijk. Maar nu moet Mirjam nog genoeg stemmen krijgen, om door te gaan naar de volgende ronde. “Wanneer je het tot de halve finale schopt, wordt je kennis getest door middel van een debat en een kennisquiz”,vertelt Mirjam. Mocht ze de finale bereiken, dan ondergaat ze een make-over, krijgt ze een professionele fotoshoot en brengt ze een bezoekje aan de ochtendshow van 3FM dj Giel Beelen.

Utrechtse glorie

Vorig jaar won de Utrechtse farmaciestudent Nawid Habib. Als mannelijke ‘student of the year’ mocht hij een reisje naar Berlijn maken, werd hij ingeschreven bij een casting bureau en zou hij op skivakantie gaan. “Alleen heb ik die laatste vakantie niet kunnen meemaken, vanwege een gebroken hand. Erg jammer”, vertelt Nawid. Ook heeft hij weinig aan modellenwerk gedaan afgelopen jaar, omdat hij zich op zijn studie is gaan storten. “Vanwege de strenge regels die de regering wil invoeren, ben ik druk bezig met studeren. Ik wil me nu volledig richten op mijn studie, dus er is ook geen tijd voor bijbaantjes.”

Concurrentie

Een gouden tip heeft Nawid nog wel voor Mirjam. “Het klinkt natuurlijk heel erg logisch, maar je moet vooral jezelf blijven tijdens de wedstrijd. Er is veel concurrentie onderling, vooral als je dichter bij de finale komt. Mensen blijven dan niet zichzelf, ze veranderen dan onderbewust. Pas daar dus mee op.”

Wil jij ook dat Mirjam wint? Klik dan hier en kies voor Mirjam. Naast de 'student of the year' verkiezing, is er ook een verkiezing voor het leukste studentenhuis van Nederland. Het Utrechtse huis De Kerrek is een genomineerde. Hou de site van DUB in de gaten voor meer informatie.