Drie studentes Rinoceros gewond bij busongeluk

Drie jonge vrouwen, waarschijnlijk studentes, zijn vanavond met hoofdletsel overgebracht naar het ziekenhuis. Ze zaten in een onoverdekte dubbeldekker. Toen deze onder het spoorviaduct bij de IBB-laan reed, stootten zij hun hoofd tegen het viaduct.

Het is nog onduidelijk hoe zwaar het letsel is. Het ongeluk gebeurde rond half negen bij het studentencomplex aan de Ina Boudier-Bakkerlaan. Meerdere studenten stootten hun hoofd toen de onoverdekte bus onder de spoortunnel doorreed. De bus was gehuurd door studentenhockeyvereniging Rinoceros en had kort kort daarvoor de verenigingsparade van de UIT-week verlaten. De bus zat vol feestende mensen.

De politiewoordvoerder verklaart dat drie jonge vrouwen gewond naar het ziekenhuis zijn afgevoerd per ambulance. Twee van hen zijn zwaargewond en moesten door de brandweer met een hoogwerker van de bus worden gehaald. De overige passagiers werden enige tijd later, aangeslagen, maar ongedeerd per GVU-bus naar het politiebureau gebracht voor slachtofferhulp.

Bram de Rijk