DUBstagram: Chagrijn op een feestje

Als werknemer bij Bètawetenschappen kon ze natuurlijk niet verstek laten gaan bij de opening van het academisch jaar van de faculteit. En dit jaar was die extra feestelijk omdat de ‘bèta’s’ 200 jaar bestaan.

Instagramnaam: smpkastelein
“Ik ben Simone Kastelein, Career Officer bij de Faculteit Bètawetenschappen.”

Hé dat is een nieuwe functie aan de Universiteit Utrecht. Wat houdt die in?

“De Universiteit Utrecht wil studenten goed voorbereiden op de stap naar de arbeidsmarkt. In hun opleidingen krijgen zij de benodigde kennis en vaardigheden mee voor het vakgebied. Daar voegt de Universiteit Utrecht vanaf 1 september 2015 met de oprichting van Career Services extra diensten voor studenten aan toe. Bijvoorbeeld in de vorm van trainingen, cv-checks, tests, een stagebank met stages die voor studenten van diverse opleidingen interessant kunnen zijn, een vacaturebank en informatie over carrièreperspectieven per opleiding.

“Ik ben per 1 september de facultaire Career Officer bij Bètawetenschappen. Ik ga samen met studieverenigingen, alumni en het werkveld de facultaire Career Service uitbouwen en zichtbaar maken.”

Wat deed je voor die tijd eigenlijk?

“Ik heb acht jaar bij de afdeling Communicatie van Bètawetenschappen gewerkt, in het Bachelor onderwijsmarketing team. Hier hield ik mij bezig met de werving van studenten.  In mijn nieuwe functie ga ik ervoor zorgen dat deze studenten met de juiste skills en vaardigheden de arbeidsmarkt op gaan.”

En hoe lang zit je al op Instagram?

“Ongeveer 1,5 jaar. Ik vind het een fijn medium: prettig, niet veel ruis, alleen maar beeld. Fijner dan bijvoorbeeld facebook, ook omdat je minder last van spam hebt.

“Ik heb niet echt een favoriete instagrammer, maar ik volg graag interieurbloggers.”

Over de chagrijnige vent.

“De foto is genomen op dinsdag 1 september in de Botanische Tuinen. Daar was een feestelijke opening van het academisch jaar ter gelegenheid van het 200-jarig bestaan van Bètawetenschappen. Er waren diverse sprekers. Optredens van Living Status en een Jazz band. Dit alles onder het genot van hapjes en drankjes. De chagrijnige vent was dus ook een levend standbeeld.”