DUBstagram: Koningsberger

De DUBstagram van de week komt van student Vincent, die het nieuwe Koningsbergergebouw abstract op de foto zette.

Instagram handle: @vinceonvans

Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Vincent, masterstudent Urban & Regional Planning aan de UU. Hiervoor heb ik een HBO-bachelor Grond, Weg en Waterbouw gedaan. Ik ben geboren in Utrecht, opgegroeid in Zeist, en op dit moment woon ik in Odijk. Dat is een klein dorpje lang de Kromme Rijn, in de buurt van Utrecht. (20 minuten fietsen van de Uithof)

Waar is deze foto gemaakt?
De foto is genomen bij de ingang van onze nieuwe faculteit, het Koningsbergergebouw. Ik vind het een erg mooi gebouw (vooral van binnen) en ben stiekem ook wel een beetje trots op onze universiteit. Eigenlijk spreekt het contrast tussen het ‘organische’ Minnaert en het ‘rationele’ Buys Ballotgebouw me wel aan. Ik ben trots op de UU om dat de traditie al heel ver terug gaat; tot 1636!

Heb je nog leuke instagramtips?
Op Instagram volg ik eigenlijk vooral persoonlijke accounts. Mijn hobby is skate-/longboarden, en via dat thema kom ik vaak bij allerlei verschillende mensen over de hele wereld terecht. Maar ook dichtbij, zo volg ik een (Iranese) jongen die ook aan de faculteit Geosciences verbonden is.  Zelf maak ik graag foto’s van wat ik op mijn pad tegen kom. Graffiti, architectuur en concerten zijn wel vaak de dingen die me inspireren.