Espressobar Gutenberg tijdelijk in Educatorium

Liefhebbers van ‘de beste koffie in Utrecht en omstreken’ kunnen van vrijdag 9 juli tot en met zaterdag 7 augustus terecht in het Educatorium. Espressobar Gutenberg is in die periode gesloten vanwege werkzaamheden in de Universiteitsbibliotheek.

In die periode wordt in de UB gewerkt op steigers. Vanwege de veiligheidsrisico’s voor bezoekers heeft de leiding van de UB besloten om het markante gebouw in De Uithof vier weken te sluiten. Gevolg is dat ook Gutenberg dan onbereikbaar is.

Om studenten en medewerkers te kunnen blijven voorzien van kwaliteitskoffie zal de espressobar in de genoemde periode zijn tenten opslaan in het bedrijfsrestaurant van het Educatorium. Er komen geen aparte zitjes, maar wel een speciaal uitserveerpunt voor Gutenberg-koffie.

Ook de UB blijft tijdens de zomerperiode zijn diensten aanbieden. Zo kunnen via internet aangevraagde boeken bij een van de andere filialen van de bibliotheek worden opgehaald. Wel is de afdeling Bijzondere Collecties gesloten. In de UB Binnenstad wordt voor studenten een extra collegezaal met studieplaatsen open gesteld.

EH