Farmaciestudent in finale beauty & brains

De Utrechtse Farmaciestudent Nawid Habib heeft de finale bereikt van Student of the Year van Studenten.net. “Nu ik zo ver ben gekomen, wil ik ook winnen.”

Nawid Habib (22) is de eerste mannelijke Utrechtse student die is doorgedrongen tot de finale van Student of the Year, een wedstrijd waar het gaat om de beste combinatie van beauty & brains. Als Farmaciestudent zit het wel goed met de hersens van Nawid en de looks heeft hij ook: hij werkt al enige tijd voor een modellenbureau. “Via dat bureau is Studenten.net waarschijnlijk aan mijn naam gekomen, want ik kreeg van hen een mailtje waarin ze vroegen of ik mee wilde doen.”

Pas toen hij was doorgedrongen tot de halve finale lichtte hij zijn vrienden in over zijn deelname. “Die vinden het wel lachen. Nu ik in de finale zit ga ik mijn best doen om nog meer stemmen binnen te krijgen.” Stemmen kun je op de site van studenten.net waar je een uitgebreid profiel van Nawid kan lezen die in 1993 gevlucht is uit Afghanistan. Ook kun je daar commentaar achterlaten op zijn foto’s. Zegt de één ‘damn wat een lekker lichaam’ vindt de ander hem op het zich niet hetero genoeg ‘wat een gay’. “Tja, sommige reacties zijn positief en dan voel ik me gevleid, maar minder leuke reacties horen er ook bij. Dat wist ik toen ik aan de verkiezing begon.” Op 20 mei weet Nawid of hij de twee andere mannelijke finalisten heeft verslagen met zijn brein en zijn schoonheid.

GK