ISO werft nieuw bestuur met somber filmpje: "wie neemt mijn plek volgend jaar over?"

Een filmpje op YouTube moet studenten overhalen te solliciteren naar een functie in het bestuur van het Interstedelijk Studenten Overleg. “Wie neemt mijn plek volgend jaar over?”

Sobere kleuren, stemmige muziek, trage camerabewegingen. De studenten van het ISO maken zich zorgen over het hoger onderwijs, zeggen ze in hun wervingsfilmpje, maar ze zien ook kansen.

Het is de eerste keer dat het ISO een promotiefilmpje heeft laten maken om studenten te bereiken. Al jaren wordt het steeds moeilijker om nieuwe bestuursleden te vinden voor de landelijke studentenorganisaties.

Voorzitter Sebastiaan Hameleers vreest dat er door de langstudeerboete misschien nog minder geïnteresseerden zullen solliciteren. “Dat zou ten onrechte zijn, want ze kunnen zich gewoon een jaar uitschrijven. Een bestuursjaar bij het ISO telt niet mee voor de langstudeerboete.”