Kieswijzer voor studenten gelanceerd

Wie de standpunten van politieke partijen over het hoger onderwijs belangrijk vindt, kan nu studentenkieswijzer.nl raadplegen. De website is maandagmiddag online gegaan.

De kieswijzer is een gezamenlijk initiatief van de Landelijke Kamer van Verenigingen en de studentenorganisaties LSVb en ISO. Hij bevat 18 stellingen over onder meer de studiefinanciering, studentenhuisvesting, internationalisering en het bindende studieadvies.

Afhankelijk van hun mening over de stellingen (‘eens’, ‘oneens’, of ‘neutraal’) krijgen bezoekers van de site een stemadvies. Elf politieke partijen hebben aan de kieswijzer meegewerkt. De site werd maandagmiddag gepresenteerd in de aula van de Haagse Hogeschool in aanwezigheid van enkele politieke kopstukken.

In 2006 trok StemOnderwijs.nl, de eerste kieswijzer voor studenten, 25.000 bezoekers. LKvV-voorzitter Anne Muyres hoopt dat de nieuwe site dat succes ten minste evenaart.

HOP

Check je eigen politieke voorkeur: http://www.studentenkieswijzer.nl