Knuffeldierspreekuur bij diergeneeskunde

Tientallen kinderen brachten zaterdag 11 december hun knuffeldier mee naar de open dag gezelschapsdieren van de faculteit Diergeneeskunde. Studenten deden een ultieme poging het knuffeldier beter te maken.

Het spreekuur voor knuffeldieren was een van de activiteiten van de open dag gezelschapsdieren. Kleine paardjes, een half vergane teddybeer, de studenten gebruikten de onderzoeksruimte deze keer voor wat ongebruikelijke herstelwerkzaamheden.

Publiek kon kennismaken met de werkzaamheden van deze afdeling. Zo waren er rondleidingen in de operatiekamer, werd de MRI scan getoond en konden de toeschouwers zien hoe een endescopisch onderzoek in zijn werk gaat. Ook gaven medewerkers lezingen over hun onderzoek, zoals over psychologische hulp van dieren.

Het complex aan de Yalelaan is uiterst modern. In juni opende koningin Beatrix het verbouwde onderkomen. Nu was het tijd om aan het grote publiek te laten zien wat er allemaal gebeurt.

RA