Krakers moeten voor 1 november vertrekken

De krakers in het voormalige onderkomen van de afdeling Landbouwhuisdieren aan de Marburglaan krijgen iets meer dan twee weken de tijd om het gebouw te verlaten. Dat is het oordeel van de rechter naar aanleiding van het kort geding dat de universiteit had aangespannen.

Beide partijen zijn vrijdag telefonisch op de hoogte gesteld van de uitspraak in de zaak. Klaarblijkelijk acht de rechter het gevaar van het asbest in het pand niet groot genoeg om tot onmiddellijke ontruiming te besluiten. De universiteit had daar om gevraagd. Wel dienen de krakers het pand te verlaten voor 1 november. Op die datum moet de sloop van het gebouw van start gaan.

In een eerste reactie zegt een woordvoerder dat de krakers aan deze oproep vrijwel zeker gehoor zullen geven.

XB