Kritische Studenten roepen op tot actie

Om studenten op te roepen tot deelname aan een protestactie tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet Rutte, voeren de Kritische Studenten Utrecht maandag 18 oktober tot drie uur voor de UB in De Uithof actie.

Om twaalf uur ontrolden de studenten in een vriendelijk najaarszonnetje een felroze spandoek om zo aandacht te vragen voor wat zij in een persbericht ‘het desastreuze effect van de kabinetsplannen op het onderwijs en de rest van de samenleving’ noemen.

De actie is met name bedoeld om studenten op te roepen tot deelname aan de manifestatie van Rekening Retour op 23 oktober in Den Haag. Daar zullen alle groepen die door de plannen van Rutte en Verhagen geraakt dreigen te worden, protesteren tegen de aangekondigde bezuinigingen.

EH