Odysseus ’91 naar tweede klasse

De studentvoetballers van Odysseus ’91 spelen volgend jaar voor het eerst in de tweede klasse. Het eerste herenteam won dit weekeinde de laatste nacompetitiewedstrijd met 3-2 van Altius uit Hilversum.

De vereniging maakte er een mooi feestje van op en rond de velden van Zwaluwen Utrecht. Voor het lustrumtoernooi van de twintigjarige club was thuisbasis Olympos even verlaten.

Na afloop van dat toernooi stond de allesbeslissende nacompetitiewedstrijd van het eerste team tegen Altius op het programma. Voor het oog van een groot deel van de leden kwam na de 0-2 uitoverwinning promotie niet meer in gevaar. Odysseus ’91 won ook thuis, nu met 3-2.

De Utrechtse studenten werden vorig jaar kampioen in de vierde klasse en hadden dit jaar vooral handhaving in de derde klasse als doelstelling. Na een opmerkelijk goede tweede seizoenshelft waarin twaalf van de dertien wedstrijden werden gewonnen, eindigde Odysseus ’91 knap op de vierde plaats. Die prestatie gaf recht op deelname aan de nacompetitie.

Eerder vierde Odysseus ’91 al dat het eerste damesteam naar de hoofdklasse promoveerde. In de beste Duitse traditie had het bestuur een biervaas (inhoud 8 liter) laten graveren voor de twee teams . “Dat biertje hadden ze wel verdiend”, aldus voorzitter Guusje Collin.