Online vrije studieplekken vinden

Weten waar vrije studieplekken zijn in De Uithof en de binnenstad? Dat kan sinds deze week met behulp van een nieuwe webapplicatie van de UU.

StudySpotStudySpot.uu.nl biedt een overzicht van beschikbare computerwerkplekken in de juridische bibliotheek en de UB in de binnenstad, en in o.a. het Ruppert-, Langeveld- en Van Unnikgebouw. Voor de universiteitsbibliotheken is ook te zien op welke etages de vrije werkplekken te vinden zijn.

De StudySpot-site is ontwikkeld door het webteam van de faculteit Sociale Wetenschappen en is geoptimaliseerd voor smartphones. De UB heeft al langer een vergelijkbare webapplicatie om te kijken waar vrije computerplekken zijn.

StudySpot is gekoppeld aan Syllabus+, het roosterprogramma van de universiteit. De applicatie geeft hierdoor 20 minuten voor aanvang van onderwijs in de computerleerzalen aan dat de computers in die zaal niet beschikbaar zijn.

Uit de laatste Nationale Studentenenquête blijkt dat Utrechtse studenten het meest ontevreden zijn over de beschikbaarheid van studieplaatsen. Daarom belooft de UU om het aantal werkplekken te vergroten.