Otto ter Haar (1968)

Trainingsgroep Mexico 1968. Otto ter Haar zit geheel links. Foto; KNHB/Jeroen van Bergen

Otto ter Haar werd met het Nederlands hockeyteam vijfde tijdens de Spelen in Mexico. Hij was één van vier UU'ers in de selectie.

Geboren: 9 augustus 1943
Sport: Hockey
Studie: Rechten
Olympische prestaties: 1968: vijfde met het Nederlands hockeyteam

Otto Boudewijn ter Haar speelde in Mexico mee in vijf wedstrijden. Hij scoorde éénmaal. Hij was naast Theo van Vroonhoven, Sebo Ebbens en Heiko van Staveren één van vier Utrechtse studenten in de selectie. Ter Haar kwam uit voor MHC Hilversum en speelde in totaal 24 interlands.

Ter Haar studeerde af in 1968. Later werkte hij voor de AMRO Bank en had hij een eigen adviesbureau. Otto ter Haar is de broer van de bekende kinderboekenschrijver Jaap ter Haar.

Bronnen: Wikipedia en Ton Bijkerk (2004) Olympisch Oranje. Haarlem, De Vrieseborch

Klik voor een overzicht van alle Olympische helden van de UU hier.