Petitie ‘minimaal nominaal’ 65 duizend keer ondertekend

Binnen een week staan er al 65 duizend steunbetuigingen onder de petitie ‘minimaal nominaal’ tegen de kabinetsplannen voor het hoger onderwijs. Maar de actievoerders willen nog veel meer studenten bereiken.

Deze week organiseert de LSVb met lokale studentenvakbonden informatie- en debatavonden om studenten “op het ergste” voor te bereiden. Ze willen studenten inlichten over de regeringsplannen. Het collegegeld gaat omhoog voor ‘langstudeerders’ en zij raken hun ov-kaart kwijt. Ook verdwijnt de studiefinanciering voor de master.

In Utrecht organiseert USF Studentenbelangen donderdagavond vanaf 18.00u een debat. Dat vindt plaats in het hogeschoolgebouw van de Faculteit Communicatie en Journalistiek aan de Padualaan in De Uithof.

Hoe de regeringsplannen er in de praktijk precies uit gaan zien is nog niet helemaal duidelijk. Op 29 november wordt de onderwijsbegroting in de Tweede Kamer gesproken. Voor die tijd willen de studentenorganisaties, waaronder het ISO en de LSVb, de petitie aanbieden aan de minister van Onderwijs.

Hoger Onderwijs Persbureau/xb