Petitie voor onafhankelijke nieuwssite Radboud Universiteit

De Universitaire Studentenraad van de Radboud Universiteit is een online petitie gestart voor een onafhankelijke nieuwswebsite. Het college van bestuur wil de opvolger van Voxlog rechtstreeks onder de afdeling communicatie laten vallen.

Volgens de petitie zijn de “onafhankelijke berichtgeving en nieuwsvoorziening op de Radboud Universiteit Nijmegen in het geding”. De studenten eisen een redactiestatuut voor de website, waarin de onafhankelijkheid wordt gewaarborgd. De petitie is inmiddels 250 keer ondertekend.

Twee weken geleden stapte de redactieraad van het Nijmeegse universiteitsblad Vox al op uit onvrede over de plannen. Zij was het ook niet eens met het besluit dat het papieren magazine vanaf 1 januari nog maar maandelijks zou verschijnen, in plaats van tweewekelijks.

Hoger Onderwijs Persbureau