Politie pakt Uithof-dieven op

Twee mannen zijn dinsdag in De Uithof aangehouden op verdenking van diefstal. Ze worden er van verdacht laptops, portemonnees en telefoons gestolen te hebben uit universiteitsgebouwen.

De politie kwam de stropers op het spoor door diverse meldingen van diefstal van goederen uit een universiteitsgebouw op de Uithof, gepleegd door mannen die zich verplaatsten in een auto met een Pools kenteken.

Agenten troffen de auto met Pools kenteken zonder inzittenden aan op de Leuvenlaan. De auto lag vol met gestolen goederen. De agenten wachtten tot de eigenaren van de auto terugkeerden, en hielden ze omstreeks 14.10 uur aan.

De politie Utrecht meldt dat het gaat om twee mannelijke verdachten, een 22-jarige uit Den Haag en 28-jarige uit Rotterdam. Tegen hen wordt proces-verbaal opgemaakt. Er zijn volgens de politie vier aangiftes van diefstal gedaan.