Streep door studentenboot

Er komt geen studentenboot in het Uraniumkanaal. Dat heeft het stadsbestuur dinsdag gemeld. De Utrechtse fractie van GroenLinks wilde studenten huisvesten in de boot.

In december meldde GroenLinks twee studentenboten in de aanbieding te hebben. Het Uraniumkanaal op industrieterrein Lage Weide, nabij de Amsterdamsestraatweg, werd als mogelijke locatie aangewezen voor een van de woonpontons. Dinsdag gaf het college van B & W echter te kennen dat onderzoek samen met de SSH heeft uitgewezen dat de plek niet geschikt is voor de boot.

Lage Weide ligt volgens het college te ver van het universiteitscomplex De Uithof. Bovendien zou de veiligheid van bewoners ’s avonds en ’s nachts niet gegarandeerd kunnen worden. Verder ontbreken een aantal voorzieningen.

Een andere locatie voor een van de twee studentenboten is op dit moment niet te vinden. De boten zouden daarvoor te groot zijn.

XB