Studentbestuurders bekend via twitter

Via Twitter en Facebook feliciteerden ze elkaar al met hun benoeming. Zo lekte uit wie de nieuwe bestuurders van studentenorganisaties ISO en LSVb zijn.

Een oplettende redacteur van het digitale universiteitsblad DUB zag de tweets en kwam na enig speurwerk tot de volgende lijst met bestuursleden – waaronder opmerkelijk veel Utrechters. De nieuwe ISO-voorzitter wordt Sebastiaan Hameleers, student aan de Hogeschool Utrecht. UU-studenten Marije de Jong, Max Patelski en Tessa Timmermans staan hem bij. De laatste twee zaten dit jaar in de Utrechtse universiteitsraad namens de studentenfractie VUUR.

Twee andere leden van deze fractie, Jelmer de Ronde en Jamili Wetzels, treden toe tot het LSVb-bestuur. HU-student Ike Haasjes is het derde Utrechtse bestuurslid. Alleen de nieuwe LSVb-voorzitter komt van buiten Utrecht: het is de Wageningse student bos- en natuurbeheer Pascal ten Have.

De huidige ISO- en LSVb-voorzitters voelen zich overvallen door het DUB-bericht. Ze hadden de presentatie liever uitgesteld tot na de inwerkperiode van de nieuwe bestuursleden, maar bevestigen dat het DUB-bericht bijna helemaal klopt. Alleen de Wageningse student Minke Remmerswaal ontbrak: zij is het vijfde ISO-bestuurlid.

Tags: lsvb