Studenten verbouwen oude SOL-gebouw aan Archimedeslaan

Uiterlijk december moeten 192 studenten hun intrek hebben genomen in het voormalige pand van de lerarenopleiding van de hogeschool aan de Archimedeslaan. Vrijdagmiddag wordt het officiële startsein gegeven voor de verbouwing die de toekomstige bewoners grotendeels zelf uitvoeren.

De faculteit Educatie van de hogeschool kreeg in 2008 een nieuw gebouw in De Uithof. Het voormalige onderkomen, dat eerder ook bekend stond als ‘de SOL’ (Stichting Opleiding Leraren), wordt de komende vijf jaar gehuurd door de Stichting Tijdelijk Wonen (STW).

Op de bovenste drie verdiepingen van het pand), creëert STW 192 onzelfstandige eenheden. In ruil voor huurverlaging steken de bewoners zelf een helpende hand toe. Wethouder wonen Harrie Bosch markeert vrijdagmiddag het officiële begin van de werkzaamheden.

Over een aantal weken moeten de eerste kamers al klaar zijn en kan een deel van de nieuwe bewoners verhuizen. In december kan het project dan voltooid zijn, zo verwacht STW.

De benedenverdieping van het gebouw wordt door Sophies Kunstprojecten in gebruik genomen als atelier-, expositie- en horeca-ruimte.

XB