TU’s vóór cao-akkoord

Aan de drie technische universiteiten heeft het niet gelegen: zij wilden hun personeel wel een half procent loonsverhoging en een eenmalige uitkering van vijfhonderd euro geven.

Maar de drie konden niet voorkomen dat een meerderheid van de universiteiten het cao-akkoord van de onderhandelaars wegstemde, meldt onderhandelaar Martin van Gessel van CNV Publieke Zaak aan universiteitskrant Cursor.

Hij noemt de gang van zaken uniek: “Het is nog nooit eerder voorgekomen dat een overeenkomst tussen onderhandelaars van de bonden en de VSNU niet wordt nagekomen.” De vakbonden hebben de universiteiten opgeroepen het akkoord alsnog te tekenen.

“Wij zagen er wel wat in”, bevestigt een woordvoerder van de TU Delft. “Maar uiteindelijk zijn we samen met de andere universiteiten tot een andere afweging gekomen.”

Hoger Onderwijs Persbureau