Uithof krijgt 'Work & Relax hotspot'

De Rabobank opent op 23 mei de deuren open van ‘Hier’, een werk- en ontspanningsruimte aan de Heidelberglaan. Het is volgens Rabobank een plek om te werken, te studeren en te relaxen.

‘Hier’ krijgt een plek op de begane grond van het Bestuursgebouw, achter de bushalte op de Heidelberglaan. Een bord met de tekst ‘Hier is de plek’ staat nu al op die locatie. Bezoekers kunnen vanaf 23 mei zowel van buiten als vanuit het Bestuursgebouw naar binnen.

In de ruimte kan aan tafels gewerkt worden, maar er is ook een leestafel en een bank voor ontspanning. Rabobank leent iPads uit waar bezoekers op kunnen internetten, en op diverse plekken hangen koptelefoons (zie de schets in de foto boven). ‘Hier’ biedt ruimte voor ongeveer 25 mensen, vertelt Maarten Kolkman van Rabobank Utrecht. Er wordt geen eten of drinken verkocht, maar bezoekers mogen wel iets meenemen en binnen opeten.

Rabobank wil ook evenementen gaan organiseren in de ruimte. Wat voor evenementen is nog open. Kolkman: “Iedereen met een goed idee is welkom.” De Rabobank wil graag op Facebook een community creëren waar dit soort ideeën opborrelen.

Geldautomaat
Behalve de aanwezigheid van een geldautomaat gaat Rabobank de ruimte niet gebruiken voor bancaire zaken, aldus Kolkman. “Het is een kado van de Rabobank aan De Uithof. Het ontbreekt in De Uithof nog aan plekken waar je goed kunt werken en ontspannen en inspiratie opdoen, dus daar willen we iets aan doen.”

Rabobank huurt de ruimte van de universiteit, die in totaal 3 ruimtes op de hoek van het Bestuursgebouw achter de bushalte verhuurt aan bedrijven. In een van de twee andere ruimtes zit nu al drukkerij Zuidam, voor de andere wordt nog een huurder gezocht, vertelt Ruut van Rossen, hoofd vastgoedbeheer van de Universiteit Utrecht. Na het hijskraanongeluk werden de ruimtes tijdelijk gebruikt voor onderwijs, nu worden de ruimtes alleen nog gebruikt voor opslag van goederen, volgens Van Rossen.

‘Hier’ wordt op 23 mei vanaf 15.00 uur feestelijk geopend met o.a. een optreden van Lenny (The Voice Of Holland). Bovendien worden vijf iPads uitgereikt aan mensen die op de ‘vind ik leuk’-knop op de Facebook-pagina van ‘Hier’ geklikt hebben en naar het openingsevent komen.