Utrecht doet mee aan Earth Hour

De Dom dooft zijn licht voor een uur en ook de laserstraal, ter ere van het universiteitslustrum, gaat uit. Dit in het kader van het WNF initiatief Earth Hour. Op 26 maart om 20.30 gaat het licht wereldwijd voor een uur uit.

Het WNF organiseert Earth Hour voor de vijfde keer. De actie wordt gehouden om stil te staan bij klimaat verandering en om energie besparing te promoten. In veel landen wordt dit jaar één minuut stilte gehouden in verband met de gebeurtenissen in Japan. Nederland volgt dit voorbeeld en houdt één minuut stilte bij de Earth Hour bijeenkomst in Amsterdam, waar ook zangeres Nurlaila Karim en DJ Ferry Corsten zullen optreden.

Het licht van de Rotterdamse Erasmus brug wordt voor een uur gedoofd, het Haagse Vredespaleis doet mee en ook op het Rembrandt plein in Amsterdam gaat het licht voor een uur uit. In Utrecht zal de domtoren voor het eerst meedoen aan de actie en ook de Universiteit Utrecht doet mee door de lustrum laserstraal een uur uit te zetten. Niet alleen bruggen en gebouwen doen mee, maar ook winkels, supermarkten en miljoenen huishoudens. Via Twitter, Facebook en Hyves wordt de oproep voor Eart Hour verspreidt en kunnen mensen zich aanmelden.

TG