UU blijft UtrechtInc financieel steunen

De Universiteit Utrecht heeft, net als het UMC Utrecht, de Hogeschool Utrecht en de Rabobank Utrecht, voor de komende vijf jaar financiële steun toegezegd aan UtrechtInc.

Sinds 2009 is de Universiteit Utrecht, samen met de andere partners, verbonden aan UtrechtInc. De Universiteit Utrecht steunt de bedrijfsincubator onder andere om alumni en wetenschappers te helpen. “Via ondernemerschap vinden kennis en innovatie een weg naar de samenleving. UtrechtInc helpt onze wetenschappers en alumni om succesvol te ondernemen,” zegt Marjan Oudeman, voorzitter van het College van Bestuur.

De Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht leveren het grootste deel van de financiering, die voor UtrechtInc nodig is om door te gaan, zo spreekt directeur Roel Raatgever. “Met de steun van onze partners hebben wij een basis om voort te bouwen. We kunnen zo nog meer wetenschappelijke kennis omvormen tot impactvolle bedrijven.” Die steun is extra belangrijk omdat een jaarlijkse subsidie van Economische Zaken van 200.000 euro wegvalt.

Sinds januari 2015 richt UtrechtInc zich voornamelijk op startups die een focus hebben op gezondheid, duurzame leefomgeving of educatie. Startups kunnen zich nog tot 12 februari aanmelden voor deelname aan het programma dat in maart 2015 start.