UU opnieuw beste universitaire werkgever

De Universiteit Utrecht heeft haar positie in de Intermediair top vijftig van beste Nederlandse werkgevers voor hoogopgeleiden geconsolideerd. Na achtereenvolgens een 30e, een 43e en een 37e plaats in de drie voorgaande jaren, is de UU in 2010 op de 39e plaats geëindigd.

Zoals gebruikelijk wordt de ranglijst, die is samengesteld op basis van een online-enquête onder 4351 jonge hoogopgeleiden met maximaal tien jaarwerkervaring, gedomineerd door multinationals. Net als vorig jaar vormen de Rabobank, Philips, Shell en Unilever de top-vier. ING klimt ten koste van KLM naar de vijfde plaats.

Opvallende stijgers zijn Microsoft en Coca-Cola, dat dit jaar voor het eerst in de top-vijftig staat. Minder goed verging het het Ministerie van Buitenlandse Zaken en Nuon. Hoogste non-profit instelling op de lijst is TNO met een negende plaats. De UU is ook dit jaar de enige universiteit in de Intermediair Top Vijftig.

EH

Tags: Ranking