Vereniging Spontaan wint 5000 euro

De Utrechtse studentenvereniging Spontaan heeft een bedrag van 5000 euro gewonnen bij een pitch battle waaraan tien studentenverenigingen meededen. Het geld gaat naar een project voor kinderen in Utrecht die op of onder het bestaansminimum leven.

Vereniging Spontaan wint 5000 euroDe prijs werd uitgereikt tijdens een "inspiratiearena" voor studentenverenigingen die zich vrijwillig inzetten voor de maatschappij. Tien studenten hadden elk in drie minuten de tijd om hun vrijwilligersproject te presenteren.

De jury koos voor Spontaan hun voorstel een "goed uitvoerbaar project is waarbij het vrijwilligerswerk in de vereniging is ingebed en daardoor duurzaam is. Daarnaast was de presentatie leuk en enthousiast, en werd direct duidelijk waar het geld aan besteed zou gaan worden."

Spontaan, dat zich sinds haar oprichting in 2004 inzet met als doelstelling om sociale betrokkenheid een vaste plek te geven in het Utrechtse studentenleven, gaat het geldbedrag gebruiken om een bakfiets aan te schaffen. Daarmee gaan zij langs bij kinderen in Utrecht die op of onder het bestaansminimum leven. Spontaan wil hun kamertjes gaan opknappen, behangen en huiswerkplekken maken. Ook materialen voor deze klussen kunnen worden aangeschaft door het winnen van de prijs.