Vijf UU’ers in Nationale DenkTank

Hoe kunnen organisaties het vertrouwen van burgers winnen? Dat is de vraag die centraal staat voor de Nationale Denktank 2010. Drie Utrechtse studenten en twee promovendi werken dit jaar mee aan het initiatief waarbij jonge veelbelovende academici prangende maatschappelijke problemen onder de loep nemen.

Het is voor de vijfde keer dat de Stichting de Nationale DenkTank studenten, pas afgestudeerden en promovendi bij elkaar brengt om creatieve oplossingen voor maatschappelijke kwesties te bedenken. De Utrechtse deelnemers die een strenge selectie met een recordaantal aanmeldingen overleefden zijn: Eva Alisic (PhD Psychologie), Michiel de Haas (Master History: Cities, States and Citizenship), Marloes Noorloos (PhD Rechtsgeleerdheid), Ruben Spelier (bachelor Bestuurs- en Organisatiewetenschap) en Jacqueline Starmans (Master Rechtsgeleerdheid).

De vijf zullen zich met 17 andere jonge academici van uiteenlopende studies en universiteiten de komende drie maanden fulltime buigen over de vraag hoe overheidsinstellingen, uitvoeringsorganisaties en bedrijven een betere band met burgers kunnen opbouwen. Uit onderzoek blijkt dat het vertrouwen van burgers in deze organisatie slinkt. Eind dit jaar moet de groep een aantal concrete adviezen voorleggen aan vertegenwoordigers uit het werkveld.

XB