'Vluchtelingenavond Unitas groot succes'

Volgens studentenvereniging Unitas is de vluchtelingenavond van gisteren zeer succesvol verlopen. Er kwamen ongeveer 25 vluchtelingen op af.

Als je gevlucht bent naar een ander land is het soms moeilijk om in contact te komen met leeftijdsgenoten. Daarom organiseerde studentenvereniging Unitas gisteren een vluchtelingenavond om gevluchte studenten te verwelkomen. Vanaf acht uur stonden de deuren open.

Davita Sillevis Smitt van de Maatschappelijke Activiteiten Commissie van Unitas spreekt van een groot succes. Volgens haar waren er veel meer studenten dan verwacht. “Er waren zo’n 25 vluchtelingen. Vooral uit Syrië, maar ook uit allerlei andere landen. Het was echt een mengelmoes.”

Leden van Unitas hadden geld ingezameld zodat de vluchtelingen gratis drankjes konden halen. De avond begon rustig, maar rond half tien werd de muziek wat harder gezet en ging iedereen los. Er werd flink gedanst op Arabische muziek, maar ook met hoofd, schouders, knie en teen werd enthousiast meegedaan.

De avond had als doel om de vluchtelingen met andere studenten in contact te brengen en dat is volgens Davita zeker gelukt. “Het was de eerste keer dat we zo’n avond organiseerden en er zijn flink wat e-mailadressen uitgewisseld. De avond is dus sowieso geslaagd.”