Wehkamp-leerstoel

Het moederbedrijf van Wehkamp.nl, de RFS Holland Holding, financiert de leerstoel ‘Leadership in online retail’ aan de Katholieke Universiteit Leuven.  Die gaat de overgang van Wehkamp naar wehkamp.nl onderzoeken.

“Wereldwijd zijn er nog niet veel succesvolle voorbeelden te vinden van volledige transformaties van een traditionele retailer naar een online-retailer”, schrijft de universiteit. De overgang naar wehkamp.nl is daarom “een zeer leerrijke casus”. Centraal in het onderzoek staat de invloed van leiderschap en organisatiecultuur op de omschakeling naar online-retail. Het onderzoek moet de basis voor een proefschrift vormen.

De leerstoel staat onder supervisie van hoogleraar Martin Euwema, coördinator van de Leuvense onderzoeksgroep arbeids-, organisatie- en personeelspsychologie.