Wiljan van den Akker meest studentvriendelijke bestuurder

Decaan Wiljan van den Akker van Geesteswetenschappen is deze week vanwege zijn inzet voor de medezeggenschap gekozen tot ‘bestuurder van het jaar’. Naast de decaan-dichter werden dinsdag nog acht medewerkers en studenten gehuldigd tijdens het eerste Utrechtse Medezeggenschapsaward Gala.

Met het gala willen studentenorganisatie LinQ en de Universiteitsraad voortaan elk jaar studenten en medewerkers die zich bovengemiddeld voor de medezeggenschap hebben ingezet, in het zonnetje zetten.

Van den Akker verdiende zijn prijs omdat hij volgens de jury ook voor studenten gemakkelijk benaderbaar is en altijd tijd voor hen maakt. Kenmerkend was zijn reactie op de uitnodiging voor het gala: 'Daar moet tijd voor zijn en anders schrap ik wel iets anders'.

Tijdens het geanimeerde gala werden door eregast en VSNU-voorzitter Sijbolt Noorda in totaal negen ‘awards; uitgereikt. De andere acht prijzen gingen naar:

Studentbestuurslid van het jaar: Sven Teurlincx (biologie)

Opleidingsdirecteur van het jaar: Liesbeth Woertman (psychologie)

Faculteitsraadslid van het jaar: Christien Reichart, Geesteswetenchappen (studenten) en Fred Toppen, Geowetenschappen (medewerkers)

Universiteitsraadslid van het jaar: Jony Ferket, VUUR (studenten) en Herre Talsma, VLAM (medewerkers)

Opleidingscommissielid van het jaar: Lieke Dammer, Nederlands (studenten) en Esther Kluwer, psychologie (medewerkers)

EH