Zin in het lustrum

Van: Baaierd@uu.nl
Aan: Bas@Lustrum_ Comité.uu.nl
Onderwerp: Plagiaat enzo
Bijlage: 375 PK  pure Energie

Ha Bas,
Als je eens wist wat een zin ik heb in dat lustrumfeest. Ik kan er maar niet over uit dat we straks 375 jaar bestaan! Niet dat ik al zo lang zit te wachten, maar het voelt wel zo. Ik schreef onze rector al hoe ik me voorstelde “genoechlick te sitten aan die lange, ende ruwhouten dis met die gezellige Dop Bär. Gesterckt door drank ende spijs! Heerlickheden in overvloed! Laat troubadour en minstreel hun lied doen klincken met vedel en bourijn!”

Maar nu ik de laatste berichten lees heb ik het idee dat ik toch een klein beetje bij de neus genomen ga worden, Bas. Dop zegt bijvoorbeeld dat hij een speciaal biertje voor ons op de markt ging zetten. Het heet :1636 en men heeft een eigen etiket voor ons ontwikkeld. Maar dat biertje bestaat toch al gewoon? Dat zit in het assortiment van Brouwerij de Leckere. En die naam en zo’n etiket heb ik toch ook al eens gezien?

En ooooooo nog erger: Ik hoop dat Onze directeur Communicatie dat maar niet ziet. Het etiket is helemaal niet conform de huisstijl. En wie heeft dat Solletje aangeleverd? Je denkt toch niet dat je zomaar een solletje neer kan zetten? Bas! Dat is ons beeldmerk! Dat weet Dop toch ook?

Naast onze Sol hoort: Universiteit Utrecht. Er zijn er voor minder ontslagen. Enfin. Ik begin een angstig vermoeden te krijgen dat dit allemaal zelf verzonnen is. Zijn hier de 7 principes en de 7 processen van onze gevierde projectmanagement methode Prince II gehanteerd? Ik dacht het niet! Of zijn er wat fases overgeslagen? Als dat maar goed afloopt.

Spiegelbeeld

Maar troost je, niet alleen het lustrumfeest moet onze ambities reflecteren. Wie denkt dat het gewoon een gezellig feestje wordt heeft dat mooi mis. Dûh. Het lijkt wel of iederéen hard bezig is om te vertellen wat we graag zouden willen zijn. Ze zijn al niet meer op één hand te tellen. En alles moet ook in het Engels. Ja, dat is internationaal. En de kwaliteit is ook waanzinnig wervend.

Heb je al eens gekeken op de website van Utrecht Life Sciences? Briljant! Als ik de boodschap die ze uitspreken zou kunnen verstaan, dan zou ik meteen naar Utrecht komen om hier een bedrijfje te beginnen. Wat kunnen ze knap in spiegelbeeld schrijven zodat ik het toch nog door de ruit kan lezen.

Jaaa!! Zo moet het. Wel een paar keer uitvegen maar dan staat er toch af en toe ineens een heel woord: Excellence of Ambition... Keywords! Geniaal. En wat een overtuigingskracht. Dat filmpje zal ze leren in het buitenland hoe wij hier los gaan. Dat zijn geen wetenschappers meer, het zijn kennisiconen! Goed dat er zoveel van die clubs zijn.

Niets staat ons in de weg om een wereldkenniscentrum te worden. Nog even zorgen dat ze niet blijven steken in de file als ze hierheen komen èn… een parkeerplaatsje regelen, maar dat is van later zorg.

Twitters,

Baaierd

Tags: baaierd | alcohol

Advertentie