Vision door de Utrechtse Studenten Cantorij

Hoe ziet de toekomst eruit? Waar dromen we over? Welke toekomstvisioenen hebben we? De Utrechtse Studenten Cantorij neemt een kijk in de toekomst tijdens haar concerten Vision. Drie jonge Nederlandse componisten laten met hun composities horen hoe toekomstmuziek zal klinken. Kom luisteren naar de concerten van de USCantorij op 2 juni in Amsterdam of 15 juni in Utrecht!

In Vision draait het om de toekomst. In Infinitus van Mathilde Wantenaar voelt men de eeuwigheid. De zon rijst oneindig vaak op in Māte Saule van Vasks. To part van Bec Plexus beschrijft echter het gedwongen afscheid van het leven bij het overlijden en Frieda Gustavs laat horen hoe dat wereldwijde afscheid klinkt in We’ve got a body. Het programma wordt aangevuld met werk van Whitacre, Whitbourn, Jenkins en Bainton: over het dromen over vliegtuigen door Leonardo, de zoektocht naar de hemel, en visioenen over eeuwige rust. En zo zet de USCantorij begeleid door Dorien Schouten op orgel een divers zomerprogramma neer.

2 juni, 14:15, Orgelpark Amsterdam

Kaarten via www.orgelpark.nl