De landbouw speelt een cruciale rol bij de verduurzaming van ons voedselsysteem. Velen vinden daarom dat Nederlandse boeren hun werkwijze drastisch moeten veranderen. Maar kunnen boeren dat wel in hun eentje of hebben de andere spelers in de voedselketen – fabrikanten, supermarkten, consumenten – ook een verantwoordelijkheid? En welke rol kunnen de beleidsmakers in Den Haag en Brussel spelen bij deze veranderingen? Politicoloog dr. Herman Lelieveldt (UCR) ontwart de boerendiscussie en laat zien waar de politieke knelpunten zitten.

Lezing in het kader van de cursus Duurzaamheid als wereldbeeld. Ook voor niet-studenten toegankelijk. In samenwerking met de faculteit Geowetenschappen.

Heb je al een vraag voor Herman? Mail ons op info[at]sg.uu.nl, waarbij je '[at]' vervangt door '@'. We zullen je vraag proberen te bespreken met onze gasten.

Datum & tijd | Dinsdag 2 maart 2021 (20:00-21:30)
Dit evenement is gratis en online te volgen via ons YouTube kanaal.

Kijk voor meer informatie op onze website.