CAO nieuws

Op dit moment voert de minister van OC en W onderhandelingen metde landelijke centrales voor overheidspersoneel over salarissen envrije dagen in het onderwijs. De VSNU onderhandelt over de rest vande rechtspositie van universitaire medewerkers. Daarnaast zitten deuniversiteiten met de minister om de tafel om in de toekomst eenmeer volwaardige CAO af te kunnen sluiten. Dit houdt in dat er zelfafspraken gemaakt kunnen worden over loonsverhoging en adv.

Toekomst

De VSNU onderzoeken de mogelijkheid of de universiteiten in detoekomst onder het burgerlijk arbeidsrecht van het bedrijfslevenkunnen vallen. Hiermee vervalt de ambtenarenstatus van hetuniversitaire personeel en sluiten universiteiten aan op derechtspositie in het bedrijfsleven.