De op twee na mooiste

De winst is net aan haar neus voorbij gegaan. Merel Koene, UU-studente Spaans, had graag de verkiezing van Student of the year 2009 gewonnen, maar moest genoegen nemen met een derde plek. “Ach, degene met de meeste stemmen, ofwel met de meeste vrienden, wint.”

De organisatie, studenten.net, hoopt elk jaar weer een student en studente te vinden die intellect en uiterlijke schoonheid optimaal weten te combineren. Dit jaar gingen Stephan Wierenga uit Groningen en Elaine Steenstra uit Amsterdam met de overwinning aan de haal. Zij winnen allebei onder andere een vakantie voor twee naar Kreta.

Merel had niet verwacht van Elaine te verliezen: “Tot een dag voor de finale op 3 juni stond zij derde. Ineens kreeg ze er allemaal stemmen bij en won ze.” Maar Merel wenst er verder niet over te klagen: “Net als zij heb ik een modellencontract aan deze verkiezing overgehouden.” Jammer dat ze niet naar Kreta mag? “Nee, ik heb zojuist een reis naar Spanje geboekt. Wat moet een studente Spaans op Kreta?”