Drie minuten stilte voor de slachtoffers van de aanslagen in de VS

Drie minuten stilte voor de slachtoffers van de aanslagen in deVS

Drie minuten stilte voor de slachtoffers in Amerika. In dehalfgevulde Blauwe Zaal in het Van Ruppertgebouw is het tweeminuten voor twaalf al doodstil. Zo vlak voor de pauze van hetcollege leunt een aantal van de aanwezige psychologiestudenten methet voorhoofd op hun gevouwen handen. Anderen krassen wat in huncollegeblok. De stilte wordt slechts doorbroken door een enkeleauto die over de Leuvenlaan voorbijraast.

Studente Nathalie Vessaz zegt even later in de gang van hetvoormalige Trans 1: "Ik vind het goed dat de universiteit meedoetaan de internationale rouwdag. Dit is misschien het enige wat jehier in Nederland kunt doen. Waar ik aan gedacht heb? Niet zozeeraan hoe het nu verder moet met de wereld, meer aan de gezinnen ende nabestaanden van de slachtoffers."

MW/XB

[Bijschrift bij een foto]