Geotrucktour sluit af met finalequiz

Tijdens de Geotrucktour speelden scholieren uit de bovenbouw HAVO en VWO het spel EarthQuest. In de finale woensdag strijden teams van scholen uit Houten, Nijmegen, Bilthoven, Appingedam, Arnhem en Leeuwarden om de hoofdprijs: een real life expeditie van een week naar Peru in oktober. De quiz wordt gepresenteerd door wetenschapsjournalist van de Volkskrant en UU-alumnus Martijn van Calmthout.

De Geotruck was een initiatief van de faculteit Geowetenschappen en TNO en reed in het kader van het door de Verenigde Naties uitgeroepen ‘Internationaal Jaar van de Planeet Aarde’.

Op vrijdag 18 april 2008 startte de truck zijn tour bij Scholengemeenschap De Amersfoortse Berg in Amersfoort. Vier dagen later gaf minister Jacqueline Cramer van VROM in Den Haag het officiële startsein voor de Holland-Belgium Tour van de Geotruck.

Vervolgens begon de Geotruck aan zijn tocht waarbij 137 scholen zijn bezocht. In totaal hebben 17.516 scholieren verdeeld over 697 klassen het spel EarthQuest gespeeld.

XB