Kamer van Koophandel zoekt studenten

Het promotieteam voor studenten brengt een bezoekje aan verschillende onderwijsinstellingen in Utrecht. Daar delen ze badmutsen uit, waarmee studenten de sprong in het diepe kunnen wagen; op vertoon van de muts krijgen ze op de Startersdag een gratis advies. Vandaag en morgen staat het team op onder meer de Bijlhouwerstraat, Achter St. Pieter en Kromme Nieuwegracht.

Behalve naar studenten is de KvK op zoek naar allochtone ondernemers in de dop. Het promoteam voor allochtonen bestaat uit allochtone Utrechters. Zij bezoeken de potentiële ondernemers in koffiehuizen, moskeeën, bij buurtverenigingen en op de Utrechtse Bazaar en nodigen hen persoonlijk uit een kijkje op de Startersdag te komen nemen.

Gebleken is dat studenten en allochtonen in het verleden minder goed vertegenwoordigd warem op de Startersdag, terwijl er toch voldoende animo is om een eigen onderneming te beginnen.

AH

De gratis toegankelijke Startersdag vindt plaats op zaterdag 4 november in Stadion Galgenwaard Utrecht van 10.00 uur tot 16.00. Aanmelden kan via www.kvk.nl/startersdagutrecht. Voor meer informatie zie ook: www.klaarvoordesprong.nl