Duurzaam leven: we weten hoe het moet, maar het is soms zo lastig. Je reist nooit met de auto, je bent vegetariër en je hebt zonnepanelen. En ook reis je 1, 2, 3 keer per jaar met het vliegtuig. Dáááág duurzame voornemens. Of nee, via het knopje ‘compenseer je vlucht’ betaal je om de CO2-uitstoot te compenseren.

Waarom vertonen we dit gedrag? Zijn we ons wel bewust van de klimaatimpact? Praat hierover mee met Henriette Prast tijdens de debatavond op donderdag 11 oktober.

Vervolgens is het woord aan Henriette Prast, bekend van de 'morele vrijbrief'. Prast, senator, columniste en hoogleraar aan de Tilburg School of Economics, betoogt dat mensen hun compensatiegedrag vaak te positief inschatten: door de introductie van de energiezuinige lampen zijn we alleen maar meer verlichting gaan gebruiken. Zijn we eigenlijk wel in staat duurzame keuzes te maken? Of zijn we gebaat bij geboden en verboden? Wat zijn de opties? En wat vind jij?

Luister en discussieer mee op 11 oktober. De bijeenkomst vindt plaats op initiatief van de VVM-secties Klimaat & Energie & Jong.

Let op! Smartphones zeer gewenst deze avond.

17:30 Ontvangst met koffie/thee

18:00 Start

18:00 Opening door sectie VVM Jong en sectie Klimaat en Energie

18:10 Spreker Henriëtte Prast

18:40 2e spreker

19:15 Discussie & interactie

19:45 Borrel

20:30 Einde

Studenten mogen gratis deelnemen!
Voor meer informatie en om je aan te melden: