Kokerrelletje na diefstal uit Domtoren

Vrijdag, een dag voor de happening, meldden de dieven zich. Geenstudenten, maar een anonieme, linkse actiegroep die protesteerttegen het anti-sociale karakter van de kokerinhoud. De studentenvan de Studentenradio Utrecht wilden de gelegenheid aangrijpen en"laten zien dat studenten zich niet verlagen tot dergelijke foutegrappen. We wilden een blijk van medeleven geven", aldus BasWinckels van Studentenradio Utrecht.

De radiozender nam het initiatief om de gemeente een nieuwekoker aan te bieden met daarin de toekomstvoorspellingen van gewonestudenten over de komende veertig jaar. "Aanvankelijk vond men heteen goed idee, maar op de dag zelf wilde de projectleider de kokerineens niet aannemen omdat het hele incident volgens hem in ditstadium nog erg gevoelig lag", zegt Winckels.

Een nieuw blijk van wantrouwen, volgens Winckels. "Heel jammer,want we hebben er erg veel energie in gestoken. We balen erbehoorlijk van." In de toekomstplannen van studenten kwam ondermeernaar voren dat Utrecht over veertig jaar de hoofdstad van Nederlandzou zijn en dat internet de wereld zou veroveren. Maar dat heeft degemeente dus allemaal niet gezien. Gelukkig leverde de koker voorStudentenradio nog wel een mooie uitzending op. Winckels: "Ik weetniet waar onze koker nu is, maar in de uitzending hebben we hemzogenaamd van de Dom gegooid. Dat vind ik nu een goedestudentengrap."

CH