Nrc.next zoekt meest bijzondere studentenhuis van Nederland

Beschrijf aan de hand van korte uitspraken van je mede-bewoners wat jouw huis bijzonder maakt. Denk niet alleen aan basisgegevens (met hoeveel studenten wonen jullie en waar), maar ook vooral aan de dingen die jullie samen doen. Zijn er huisregels en worden die ook opgevolgd? Vraag in elk geval aan je huisgenoten waarom ze zich (niet) thuis voelen.

De enige voorwaarde om mee te doen, is dat je met ten minste twee andere studenten in een huis woont. Het maakt niet uit of je in een massale flat woont, in een huis in de binnenstad, woonboot, corpshuis of met z'n drieën een apartement hebt gehuurd.

Je verhaal mag niet langer worden dan 1000 woorden. Stuur vooral ook een foto van je huis en de bewoners mee.

De winnende verhalen worden in augustus en september gepubliceerd in nrc.next, én het huis krijgt een jaarabonnement nrc.next-plus.