Solidariteit tussen Farmacie, Scheikunde en Biologie soms ver te zoeken

Solidariteit tussen Farmacie, Scheikunde en Biologie soms verte zoeken

Directeur Hermans van Scheikunde kan zich voorstellen dat zijnburen niet gelukkig zijn met de situatie. Maar vast een begin makenmet de verhuizing van de tweede verdieping is wat hem betreft geenhaalbare optie. "Op die verdieping zit onze groep anorganischechemie en dat is een groep met laboratoria die je niet zomaar kuntsplitsen. Je kunt mensen die in het Wentgebouw experimentenuitvoeren, moeilijk een zitkamer in het Kruytgebouw geven. Wemoeten wachten tot het NMR-gebouw in 2001 wordt opgeleverd. Pas dankunnen we ruimte in het Wentgebouw vrijmaken. Ik vind het heelvervelend voor Farmacie, maar ja, men heeft uiteindelijk zelf voordit scenario gekozen. Aanvankelijk is ook een mogelijke verhuizingvan een groep van Farmacie naar het Kruytgebouw overwogen. MaarFarmacie gaf er toen de voorkeur aan om in zijn geheel in ditgebouw te blijven."

Decaan Bult van Farmacie bleef in de raadsvergadering beleefd,maar dat kostte hem zichtbaar moeite. Wat het Farmacie-bestuurvooral steekt, is dat vorig jaar onder druk van het college vanbestuur is afgesproken dat de tweede verdieping van het Wentgebouwdoor Scheikunde zal worden ontruimd, maar dat die faculteit geenenkele haast toont. "Al zou men maar vast enkele kamers vrijmaken,dan zou dat ons al geweldig helpen. Maar bereidwilligheid om elkaarte helpen is in dit gebouw ver te zoeken", aldus de boze decaan."De solidariteit tussen F, S en B is gering en dan formuleer ik hetnog optimistisch."

EH