Benieuwd naar hoe het staat met het Nederlandse Klimaat? Volg dan de Talkshow hierover op 19 november met o.a Pieter Boot (PBL Planbureau voor de Leefomgeving, sectorhoofd Klimaat, Energie en Lucht), Dennis Van Berkel (Urgenda, klimaatjurist). Sara Langeveld (klimaatjongere), Henri Bontenbal (kandidaat-Kamerlid CDA), Anne-Marie Spierings (partijvoorzitter D66), Hans Schoenmakers (CEO Uniper Benelux, een van de belangrijke energieproducenten in Nederland) en (onder voorbehoud) Medy van der Laan (voorzitter Energie Nederland, de brancheorganisatie van energieproducenten).
“De Urgenda-doelstelling van 25% emissiereductie in 2020 ten opzichte van 1990 wordt alleen gehaald bij een forse impact van COVID-19 op de economie en daarmee ook op het energiegebruik, een relatief warm najaar en relatief weinig productie door de Nederlandse elektriciteitscentrales.” Zo omschrijft het PBL op 30 oktober jongstleden de voorlopige uitkomst van de Klimaat- en Energieverkenning 2020 in een persbericht. Als de VVM-sectie Energie en Klimaat op 19 november de talkshow ‘De staat van het Nederlandse Klimaat’ houdt, is er meer bekend en zitten we met de belangrijkste spelers om de tafel.

Loopt Nederland kans op een boete? Zijn er geen forsere maatregelen nodig als we afhankelijk zijn van het weer en het coronavirus voor het halen van doelstellingen? Wat betekent de uitkomst van de Amerikaanse presidentsverkiezingen? Deze en meer vragen komen aan bod tijdens de talkshow. Je kunt online deze volgen en je vragen indienen op donderdag 19 november tussen 19.30 en 21.00 uur.

Kijk en luister mee naar de talkshow en stel ook jouw vragen.

Meer info & aanmelden:

Kosten: € 25,-  Reguliere deelnemers | € 12,50    VVM-leden | €   7,50  Studenten geen lid | VVM-studentleden gratis