U-BiSys dreigt met vertrek

Dat zegt directeur prof.dr. T. Logtenberg in een interviewelders in dit blad. Logtenberg uit zijn dreigement naar aanleidingvan een overeenkomst met drie externe financiers. Die steken tienmiljoen gulden in de ontwikkeling van een nieuw geneesmiddel tegenkanker. U-BiSys zou als gevolg daarvan in de nabije toekomst forsmoeten groeien, maar volgens Logtenberg is er nergens in De Uithofruimte om uit te breiden.

De hoogleraar-directeur verwijt de universiteit en hetUniversitair Medisch Centrum een gebrek aan daadkracht bij hetrealiseren van een nieuw bedrijfsverzamelgebouw.

In het interview zegt Logtenberg door verschillende collega'suit andere steden te zijn benaderd. "Zelf wil ik hier absoluut nietweg, maar ik heb ook verantwoordelijkheid tegenover investeerdersdie geen binding met Utrecht voelen."

EH