Uitslag EK-prijsvraag: Kluiverts vijftal

Tien deelnemers tipten Kluivert als topscorer van het toernooi.Vier daarvan waren bij nader inzien heel blij dat in de wedstrijdtegen Joegoslaviƫ de onfortuinlijke Govedarica, en nietKluivert zelf, de bal achter de doelman werkte. De spits van hetNederlands elftal bleef daardoor op de door hun voorspelde vijfdoelpunten steken.

Probleempje. We hadden vier winnaars en maar drie prijzen. Naeen zorgvuldig loting hebben we de prijzen als volgt verdeeld:

De hoofdprijs van twee kaartjes voor de wedstrijdNederland-Portugal is toegekend aan Robert Harmsen, die onlangspromoveerde bij de faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Harmsenvoorspelde dat Kluivert tegen Denemarken en Frankrijk eenmaal zouscoren en in de kwartfinale tegen Joegoslaviƫ tweemaal. In dehalve finale zou hij er vervolgens nog eentje in weten te prikken.Was het maar zo gegaan, Robert. Maar toch gefeliciteerd!!!

De tweede prijs gaat naar Utrechter Gert Brouwer die bij zijnvriendin, studente Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan deHvU, over de pool las. Het EK-shirt van het Nederlandse elftal isvoor hem.

Tenslotte krijgen Indroniel Roy, student Psychologie, en Jan vanOverbeeke, student Geneeskunde, allebei de derde prijs: een mooielederen voetbal.