Sustainable City Challenge

Hoe zorgen we ervoor dat de stad leefbaar blijft? Dat er een groene en gezonde omgeving is waar mensen elkaar ontmoeten, leren, werken, maar ook bewegen en ontspannen? En hoe zorgen we ervoor dat we de druk op het klimaat verminderen, dat we ook een duurzame stad krijgen?

Hoog tijd om van je te laten horen. Hoe zou jij mensen willen verleiden duurzamer te reizen, meer te bewegen en bewuster te werken of studeren? Hoe zou een groenere en duurzamere stad er wat jou betreft uit mogen zien?

Je kiest tijdens deze challenge om te werken aan een van vijf thema’s:

• duurzame mobiliteit
  • een circulaire stad
  • energiezuiniger wonen
  • een gezondere wijk
  • een groene omgeving

Meld je nu aan voor deze challenge,  om samen met andere studenten van Universiteit Utrecht, ROC Midden Nederland en Hogeschool Utrecht oplossingen te ontwerpen voor een gezondere en duurzamere stad.

Data: 15 september, 27 t/m 30 september en 7 oktober 2022

In samenwerking met: Goed op Weg, Merwedelab, UCo – Utrecht Community, RIVM, CAB Lab, Energie Samen, Hogeschool Utrecht, Universiteit Utrecht, ROC Midden-Nederland en Gemeente Utrecht.

Hier kan je aanmelden voor deelname.