Het Utrechts Universiteitsfonds begint maandag 3 september met een actieweek. Studenten die zich aanmelden als Studentenvriend krijgen een UU-sweater cadeau.

Het Utrechts Universiteitsfonds wil bijdragen aan de groei en bloei van de Universiteit Utrecht op het gebied van onderwijs, onderzoek en het universitaire leefklimaat. STUF (de studentencommissie van het Utrechts Universiteitsfonds) valt hier ook onder. Zij steunen initiatieven van Utrechtse studenten die de ontplooiing van studenten in Utrecht stimuleren (bekijk hier het artikel dat DUB eens over ze schreef). Dat betekent dat zij subsidies toekennen voor presentaties op congressen, stages in het buitenland, verenigingen en innovatieve projecten van studenten .

Naast alumni die doorgaans het Utrechts Universiteitsfonds bekostigen, kunnen ook de huidige studenten zich aanmelden als Studentenvriend. Als Studentenvriend betaal je 10 euro per jaar. Dit eerste jaar gaat de helft van dat bedrag naar een studie- of studentenvereniging naar keuze óf naar het UU-vluchtelingenproject InclUUsion. De andere helft gaat naar het Universiteitsfonds. Studenten die zich van 3 tot en met 6 september aanmelden bij de stand van het Universiteitsfonds in het Educatorium, krijgen als welkomstgeschenk een UU-sweater. Maar let op, voor de actie geldt: op=op.