'Voortschrijdend kroegzicht' van het college van bestuur

Nadat in januari nog met veel tam-tam was aangekondigd dat hetbureau van architect Rem Koolhaas een prestigieus 'Grand Café'zou ontwerpen aan de Genèvelaan, besloot het college infebruari voor een bescheidener en vooral goedkopere aanpak. Hetcafé zou worden geïntegreerd in het nieuwe ingangsgebouwvan de Botanische Tuinen. Voor een overgangsperiode van vier jaarzou een deel van de kantine van het Bestuursgebouw tot caféworden verbouwd.

Dat klonk allemaal zo voortvarend, dat het nauwelijksverwondering wekt dat ook dit besluit inmiddels op losse schroevenstaat. Naar verluid was het genomen tijdens een dienstreis vanvoorzitter Veldhuis, die bij terugkomst zijn veto uitsprak over dekomst van zoiets ordinairs als een kroeg in 'zijn' Bestuursgebouw.Ook de optie 'Botanische Tuinen' bleek bij nader inzien trouwensminder ideaal en wel erg ver uit de loop van met name destudentenflats.

Vandaar dat het college vorige week met onverminderde daadkrachtbesloot om nu eindelijk de meest voor de hand liggende mogelijkheidte laten onderzoeken, en wel die van een simpele strandtent-achtigeconstructie in het hart van De Uithof - achter Centrumgebouw-Zuid-, die liefst al tijdens de introductie in augustus open is. Alleopties zijn dus weer open. Een ideaal uitgangspunt kortom voor eenzo slagvaardig college van bestuur als het Utrechtse om op kortetermijn met een daadkrachtig besluit op de proppen te komen.

EH